Temel Demirer ağ günlüğü

Sinema ve Yönetmen(ler)[*]

Temel Demirer kullanıcısının resmi

Sinema…
1895 Aralık’ının son günleri... Her şey fotoğraf malzemesi üretimi yapan Lyon’lu Antoine Lumière’in, Boulevard des Italiens’teki Robert Houdin Tiyatrosu’nda yaptığı hokkabazlık ve gözbağcılık gösterileri ile büyük ilgi toplayan Georges Méliès’nin tiyatrodaki çalışma odasının kapısını vurmasıyla başlar.

Kapitalizm ve Tarım(ımız)[*]

Temel Demirer kullanıcısının resmi

avcılığın yerini
çiftçiliğin almasıdır.”[1]
 
Tarım, yerleşik toplumun çekirdeği veya insan(lık) tarihinde avcılık ve toplayıcılık döneminden sonraki aşamayken; David Rockefeller’in de, “Dünyayı yönetecek güç elinde tarımı tutmak zorunda. Önümüzdeki yüzyıl tarımı kontrol edenin olacak,” notunu düşmeden edemediğidir.

“Duyarlılığın inceliğin esenliğin yazarı”: Oktay Akbal[*]

Temel Demirer kullanıcısının resmi

ne de yaşamak nefes almaktır.
Yaşamak, sevilmeyi hak edene
yaşamını harcamaktır.”[1]
 
Selim İleri’ye, “Ustalarımdan biri”ydi[2] dedirtendi; “Büyük yazar”dı.[3]
Yazın dünyasında yankı uyandıran, ‘Önce Ekmekler Bozuldu’ başlıklı ilk yapıtını 1946’da çıkarmış; onu, 1949’da ‘Aşksız İnsanlar’ı izlemişti.
Bu yapıtlarda, hümanizm, vicdan vardı. Oktay Akbal’ı da yazar yapan buydu zaten.

Kapitalizmin yarattığı tablo mu dediniz?

Temel Demirer kullanıcısının resmi

ya sen ya da bendir.
İkimiz birden değil.”[1]
 
Kapitalizm, parıltılı bir çöp yığını hâline getirdiği yerkürede; yaşa(tıl)dığımız “karmaşık” gerçekliği, “basitçe” ifade etmemizi, anlamamızı sağlayan bir felakettir.
Günümüzün en korkunç gerçekliğidir![2]
Komutan Yardımcısı Marcos, “Düşmanın birçok yüzü vardır, ama tek bir ismi var; kapitalizm,” uyarısına konu olan “İleri bir korsanlık sistemidir,” Thorstein Veblen’in saptamasındaki üzere!
 
I) KISA BİR ÇERÇEVE
 

Öğrenci hareketinin toplumsal mücadeledeki yeri ve rolü

Temel Demirer kullanıcısının resmi

 
 
I.1) “TOPLUMSAL MUHALEFET” DEYİNCE
 
I.2) “OLMAZSA OLMAZ”LAR
 
I.3) PRATİK VEYA ROL(ÜMÜZ), POZİSYON(UMUZ)
 
I.4) ÖĞRENCİ GENÇLİK
 
 
II) SOMUT GERÇEK(LER)
 
II.1) GENÇLİĞİ(MİZİ)N BUGÜNÜ
 
II.2) BİR ŞEYLER DAHA!
 
 
III) BU TABLODA GENÇLİK!
 
 
IV) “İYİ DE NASIL” MI?
 
 

Hayat(lar)ımıza Dokunmuş Bir Müzisyen: Attila Özdemiroğlu[*]

Temel Demirer kullanıcısının resmi

daha çok müzik var.”[1]
 
Attila Özdemiroğlu... Türkiye müzik ve sinema tarihiyle bütünleşmiş bir ömür... Gezi Direnişi’nde de vardı, sansüre karşı mücadelede de... Müziğin insanlık için ortak bir dil olduğunu her fırsatta söylerdi ve kavgasıyla da hep yanımızdaydı

Adaletsizlik karşısında Devrimci Sanatın konumu ve işlevi

Temel Demirer kullanıcısının resmi

I.1) “İYİ DE BUGÜN” MÜ? DEDİNİZ!
 
 
 
II) ADALET(SİZLİK) MESELESİ
 
 
II.1) TÜRK(İYE) ADALET(SİZLİĞ)İ
 
II.2.1) HUKUK(SUZLUK)TAN ÖRNEKLER!
 
II.2.2) ZAMANAŞIMI(?!)
 
II.2.3) ÇARPICI OLAYLAR
 
II.2.4) BAĞIMLI YARGI
 
 
III) GELECEK İÇİN
 
 
 
 
ADALETSİZLİK KARŞISINDA DEVRİMCİ SANATIN KONUMU VE İŞLEVİ[1]

Şiire Koçaklama[*]

Temel Demirer kullanıcısının resmi

uyandırmak için yazılır.”[1]
 
Evet, Eduardo Carranza’nın, “Şiir kanını kaynatmıyorsa, aniden sırlara pencereler açmıyorsa, dünyayı keşfetmene yardım etmiyorsa, umutsuz yüreğinin yalnızlıkta ve aşkta, şenlikte ve sevgisizlikte eşlikçisi değilse ne işe yarar?” saptamasındaki gibi düşündüğüm için şiire “koçaklama” betimlemesini layık görüyorum.[2]
* * * * *
“Şiir nedir” mi? Sıkça karşılaştığımız bir soru(n)dur bu…

“Halkın Soytarısı” Darıo Fo “Tiyatronun büyücüsü’ydü[*]

Temel Demirer kullanıcısının resmi

proletaryanın köpeği olurum.”[1]
 
 “Tüm bu ipleri elinde tutanlar oyun içinde oyun oynuyorlar. Medya, televizyonlar ve diğerleri aracılığıyla, bütün güçleriyle halkın kendilerinin sebep olduğu şartların içinde yaşamayı kabulünü sağlamaya çalışıyorlar.”

Sayfalar

RSS - Temel Demirer ağ günlüğü beslemesine abone olun.